Jak analizować dane? Interpretacja danych statystycznych nie tylko dla orłów

Analiza danych statystycznychKażda firma lub osoba zakładająca własną działalność gospodarczą powinna zająć się od razu od rozpowszechnienia swojej działalności w internecie. Internet to nieograniczony dostęp do wszelkich segmentów potencjalnych klientów, którzy dzięki dobremu marketingowi znajdą nas z różnych rejonów kraju i nie tylko. Wiadomo też, że zatrudnienie specjalistów to duży wydatek i nie wszystkich stać na tego typu usługi. Na szczęście istnieją możliwości darmowych i łatwych w obsłudze programów, które zbierają i analizują statystyki wejść na strony internetowe.

Najpopularniejsze programy do statystyk dostępne w internecie są często darmowe np. Google Analytics. Kursy obsługi Google Analytics można ściągnąć z określonego portalu. Program ten jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań marketingowych do poznania statystyki ilości odwiedzin witryn internetowych. W treści szkoleń można znaleźć rozwiązania na tematy: jakie dane obejmuje monitoring witryn internetowych czy Jakie dane są zbierane o użytkowniku?

Dzięki opanowaniu Google Analytics można obserwować prosty licznik wejść czy analizować statystyki słów kluczowych z wyszukiwarki najczęściej odwiedzanej przez internautów. Wszystkie te dane nic dam nie dadzą, jeśli nie będziemy umieli ich analizować.
Zatem jak interpretować statystyki? Nic trudnego. Prezentacja danych jest łatwa i często programy same tworzą raporty z analiz takich statystyk, więc osoba, która będzie się zajmować ich przeglądaniem dostaje gotowe liczby i resztę danych. Mając tak dużo informacji można się skupić na analizie własnego marketingu i poprawić błędy.
Programy do statystyk i analiz danych o pozycjonowaniu i częstotliwości odwiedzin witryn internetowych bardzo ułatwiają rozwijania się firm i ich działalności, dzięki czemu pozyskanie nowych odbiorców czy klientów staję się szybsze i wygodniejsze. Nic tak bowiem nie sprzyja powodzeniu przedsięwzięcia jak dobry marketing internetowy, dlatego też warto uczyć się i poszerzać swoją wiedzę dotyczącej informatyki a jeśli można robić to za darmo – nie należy się nad tym nawet zastanawiać tylko działać, bo aby zarabiać trzeba być zauważonym i stale poznawać swoich wirtualnych klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz