Jak pozycjonować strony?

Reklama seoPromocja stron w wyszukiwarce to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. Ogół działań odpowiedzialnych za promocję stron internetowych w wyszukiwarkach określa się angielskim skrótem SEM – Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach. SEM to ogół działań promocyjnych, których podstawowym celem jest uzyskanie jak najlepszych pozycji danego serwisu w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów i fraz kluczowych. Każdy internauta korzystający z wyszukiwarek internetowych odwiedza pierwsze strony pojawiające się w wynikach wyszukiwania, rzadko sięga dalej niż do dziesiątego wyniku wyszukiwania.

Dlatego tak ważną rolę w reklamie internetowej odgrywa umieszczenie własnej strony w jak najlepszej pozycji w wyszukiwarkach.
Optymalizacja stron dla wyszukiwarek (ang. SEO = Search Engine Optimization), zwana także pozycjonowaniem (ang. Web Positioning) to działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najważniejszą kwestią, odpowiedzialną za uzyskanie jak najwyższych wyników w wyszukiwarkach jest dobranie odpowiednich słów kluczowych i fraz kluczowych.

W skład optymalizacji treści (SEO) wchodzi m.in.: dostosowanie strony do standardów W3C, umieszczenie lub rozmieszczenie słów kluczowych w istniejących tekstach lub tworzenie nowych (SEO copywriting), dobór adekwatnych nagłówków, odpowiednie zaaranżowanie treści menu i innych elementów, wchodzących w skład linkowania wewnętrznego serwisu, ustawienie tekstu alternatywnego dla elementów graficznych.

Pozycjonowanie jest następującym zaraz po optymalizacji procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jeśli strona jest dobrze zoptymalizowana w procesie SEO, roboty indeksujące tę witrynę nadadzą jej odpowiednią ważność i pozycję w rankingach dzięki umiejętnie rozmieszczonych słowom kluczowym. To kwestia, na którą marketing w wyszukiwarkach kładzie największy nacisk.

[Głosów:0    Średnia:0/5]