Zapracowani i zabiegani najczęściej odkładamy naukę i rozwój umiejętności naszego dziecka na później. Nierzadko, posyłając go do przedszkola, mamy nadzieję, że zrobią to za nas panie przedszkolanki. Trudno się przyznać, ale zaniedbując w tym względzie dziecko, przyczyniamy się do zaprzepaszczania jego talentów. Co zatem robić, by zapewnić malcowi optymalny rozwój? Jak rozwijać jego zdolności? Co zrobić, by nauka czytania i pisania stała się dla dzieci przyjemnością? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedzi w naszym poradniku.
1. Wspieraj i chwal. Rozwijanie talentów ma stać się dla dziecka przyjemnością. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której staje się ono zmęczone i zniechęcone nawałem różnych zajęć. W żadnym wypadku nie powinniśmy również okazywać swojego zniecierpliwienia czy niezadowolenia. Każdy najmniejszy nawet sukces powinniśmy natomiast nagradzać i chwalić, by szkrab miał pozytywną motywację do dalszego działania.
2. Postaw na dobrą zabawę. Nie od dziś wiemy, że maluchy najlepiej uczą się przez zabawę. Nauka czytania i pisania dla dzieci może odbywać się wiele różnych sposobów. Najpopularniejsze i najbardziej lubiane przez nasze pociechy są wszelkiego rodzaju obrazki do kolorowania. Litery i cyfry w kolorowankach pozwalają na radosne i przyjemne połączenie wesołej zabawy z efektywną nauką.
3. Ćwicz umysł dziecka. Mówi się, że inteligencja dziecka jest wrodzona. To prawda, ale prawdą jest również stwierdzenie, że należy ją rozwijać. Stymulowanie procesów poznawczych malucha może odbywać się poprzez wiele działań. Będąc z nim w domu możesz postawić na gry edukacyjne. Niekoniecznie te drogie. Wiele gier możesz nawet zrobić samodzielnie lub bezpłatnie ściągnąć z sieci. Świetne efekty dają regularne ćwiczenia na spostrzegawczość. Oczywiście troszkę inaczej będą wyglądały ćwiczenia dla przedszkolaków a inaczej zadania edukacyjne dla dzieci starszych.
Na koniec jeszcze jedna bardzo ważna uwaga: dziecko najłatwiej i najszybciej nauczy się wielu rzeczy wtedy, gdy poświęci się mu odrobinę własnego czasu i uwagi.