Jak nie dać się oszukać w internecie?

bezpieczne zakupy onlineNie trudno jest kupić przysłowiowego „kota w worku” przez Internet, tym bardziej, że Internet zapewnia rodzaj anonimowości. Niemniej to pozory, acz dochodzenie swoich roszczeń po czasie jest żmudne i wymaga niekiedy działań wykraczających poza granice kraju. Dlatego dokonując zakupy w Internecie, co jest wskazane zresztą, zasięgajmy informacji nie tylko o towarach tam wystawianych. Jako że ceny w sklepach internetowych są o wiele niższe, poza tym internetowe shopy oferują większy asortyment towarów zwykle, trzeba również być zorientowanym co do wiarygodności danego sklepu.
Jak ocenić wiarygodność sprzedawcy?
Przede wszystkim sklep nawet internetowy, musi mieć adres fizyczny, w rzeczywistości – firma, osoba. Sklep musi posiadać zrozumiały i czytelny regulamin sklepu internetowego gdzie określone są wyraźnie obowiązki sklepu internetowego wobec konsumenta. Wiedzieć warto o tym, że w każdym regulaminie powinny być zawarte precyzyjne wytyczne określające prawo odstąpienia od umowy i zwrotu towaru, jako że takie prawo reguluje ustawa o sprzedaży w internecie –  ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Te szczególne warunki to głównie sprzedaż dokonywana poza siedzibą sprzedającego – dotyczy to głównie sprzedaży, a także usług przez Internet, telefon, a także akwizytorów.

Sam sklep i regulamin to nie wszystko, a zatem jak nie dać się oszukać w Internecie ? Istotną sprawą są bezpieczne płatności w Internecie, dotyczy to płatności online – głównie kartą płatniczą.
Upewnijmy się zawsze że strona, na której jest sklep posiada, na przykład logo kłódki w pasku przeglądarki – oznacza to że strona sklepu posiada certyfikat bezpiecznych płatności SSL, lub innym systemem zabezpiecza bezpieczeństwo transakcji, szczególnie gdy dotyczy to portali aukcyjnych które posiadają często własne zabezpieczenia, jak ebay, amazon, allegro itp. Portale aukcyjne, pomne epizodów niechlubnych w dziedzinie ochrony przed oszustami, wprowadziły już skuteczniejsze metody ochrony konsumentów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz