Public relations – co to właściwie jest?

Obecnie wiele słyszy się o działaniach z gałęzi public relations. Stwierdzenie to pojawia się zarówno w mediach jak i Internecie naprowadzając nas na samo pojęcie public relations. Jest to ważna dziedzina, którą nie każdy z nas potrafi określić ze względu na brak dokładnych informacji o niej.

Czym zatem jest public relations? Mówiąc PR nie można podać jednej, książkowej definicji, która zaspokoi każdego PR-owca.

Jest to dziedzina na tyle nie ścisła, że obecnie istnieje ponad 200 definicji, które i tak w pełni nie oddają jej kompletnego obrazu. Najlepiej i najbliżej określa ją stwierdzenie sztuka budowania relacji i więzi ponieważ na tym głównie polega. Public relations zajmuje się głównie kreacją wizerunku przedsiębiorstwa, marki czy też innego podmiotu, który staje się „klientem”. Ma ona na celu oddziaływanie na społeczeństwo i manipulacje sposobem postrzegania promowanego obiektu. To jednak nie wszytko.

Tak jak każda dziedzina posiada ona swoje gałęzie charakteryzujące się różnymi, specyficznymi cechami i narzędziami. Idealnym przykładem tego może być internetowy PR lub też czarne public relations, które z kolei stanowi przeciwieństwo public relations i zajmuje się ostrą antyreklamą. Działania z zakresu PR obejmują również cały szereg działań związanych z komunikacją zarówno wewnątrz korporacyjną jak i dotyczącą kontaktów ze społeczeństwem i dozowaniem odpowiednich informacji marketingowych.

Mówiąc o PR należy nadmienić, że tak samo jak każda inna dziedzina posiada ona specyficzne narzędzia i instrumenty , które dzięki sprawnemu i odpowiedniemu użytkowaniu umożliwiają każdemu piarowcowi osiągnięcie wcześniej założonych celów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz